phil logo nieuw

fotos masthead

Nog niet gepubliceerd

Op zaterdag 6 april bezetten we het podium van PLT Kerkrade met een meeslepend samenwerkingsconcert. Onder leiding van Frenk Rouschop speelt de Phil met niemand minder dan musicalster Renée van Wegberg, solotrompettist Rob Bruynen en Big Band Beeg onder leiding van Richard Didden.

De Phil brengt lichte muziek naar het theater: big band, swing en gevoelige ballades, voor elk wat wils. Met werken van Bernstein, Gershwin en de swing van Glenn Miller, maar ook met bijzondere bewerkingen van Mozart en Tsjaikovski.  De Phil en Big Band Beeg wisselen elkaar in sommige stukken moeiteloos af!

Renée van Wegberg

Maar de Diva van de avond is ongetwijfeld musicalster Renée van Wegberg, bekend van haar vertolking van Liesbeth List in de gelijknamige musical én van de hoofdrol in het spektakel van 2023: Het was Zondag in het Zuiden, over het hoogwater in Limburg. De geboren Limburgse komt nu naar Kerkrade om onder andere Barbra Streisand, Liesbeth List en zelfs Björk te vertolken.

Zaterdag in het Zuiden belooft een spectaculaire samenwerking te worden waar harmonie, big band en musical elkaar naadloos treffen. Wie zien u graag komen, het dak gaat eraf!

Zaterdag in het Zuiden

Zaterdag 6 april 20.00 uur
Parkstad Limburg Theater Kerkrade
Entree € 20,-